mandag 16. juli 2012

Fødselen i bilder

Helene min eminente hjelper og fødselsfotograf har vært flink med kamera :) Kjekt å ha noen som kan ta på seg dette når jeg selv er fullt opptatt med å ta imot de små livene :)

Fødselen gikk ganske så greit. Litt vansker med førstemann, hun satt litt fast og kom med bakbeina først. Men det var ikke mer dramatisk enn at jeg fikk huka tak i bakbeina å dratt henne ut på ei pressrie. De andre kom som perler på ei snor. Det gikk egentlig ganske så kjapt. To tisseturer i løpet av fødslen var det eneste vi rakk. Slapp å vandre gatelangs for å få fortgang på ting. Syns det gikk veldig fint =)

Ryggen min slo seg helt vrang i prosessen. Har slitt noen dager med ryggen (har prolaps og operert 2 ganger for det) etter jeg forsøkte klippe hekken min for noen dager siden. Veldig dårlig sjakktrekk av meg sånn like før fødsel. Men med god hjelp fra storesøster Synnøve, som er forvert på Chanel, og min  gode veninne og fast fødselshjelper og fotograf Helene gikk dette kjempebra. Jeg krøp rundt på golvet å kommanderte ;)

Det ble masse fine bilder, her er et lite knippe :) Helene er fotografen på de fleste bildene :)

Presentasjon av valpene kommer i et eget innlegg =)

Chanel prøver finne gode liggestillinger mens riene kommer og går

Rare Chanel skulle absolutt ligge på rygg og føde.. det funka dårlig, greit å ha tyngdekraften på sin side ;)

Se her.. lille Carve Canem Ida kommer til verden <3

Stolt oppdretter med den førstefødte. Hun trengte litt hjelp komme til verden, da hun kom med bakbeina først. Litt dra hjelp så var det overstått :)

Carve Canem Ida

Mor har endelig tid til hilse på den nyfødte dattera, etter å ha vaska seg selv møysommelig ;)




Hva er egentlig denne lille her som skriker slik?!

bestemor Synnøve, forvert til Chanel med Carve Canem Ida

Ida leter etter matfatet

Carve Canem I  - valp nr 2 kommer til verden :)

litt tørking må til 

Valpebånda jeg hadde var alt for små, prøvde med ulltrå men det ble bare rot, korrekturlakk er tingen! Valp nr 2 har rødt halsbånd


Konsentrert om oppgaven, her med valp nr 3

valp nr 4 kommer til verden

Valp nr 4



Valp nr 5 kommer til verden, her tok Chanel seg av det hele med opning av posen, avnavling og det hele

Flinke Chanel <3

Her er den eneste gutten, valp 6

De 6 små, venter på at nr 7 skal komme til verden



Amelia syns det var stas å våkne opp til 7 små valper :)



Nyvaska mamma og nyvaska valpekasse med sine 7 små


Valpene skal få nok av kos de neste 8 ukene :)

litt dovasking er viktig :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar